Mikä on pelastus ja mistä

Olet todennäköisesti kuullut Raamattua totena pitävien ihmisten sanoneen sinulle: “Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut”. Mitä Raamatun pelastus tarkoittaa? Miksi sinun tulisi pelastua? Moni ihminen pohtii mielessään edellä olevia kysymyksiä ihmetellen ja miettien, että miksi ja mistä minun tulisi pelastua. Raamatun sanassa Jumala kertoo sinulle miksi sinun tulisi pelastua ja mitä pelastus on.

Raamattu kertoo ihmisen elävän syntiinlankeemuksen tilassa paratiisissa tapahtuneen lankeamisen tähden. Raamatun sanan opetuksen mukaan ihminen on jumalattomuuden tilassa ja vailla Jumalan kirkkautta ja pelastuksen armoa, koska hän elää synnin ja saatanan orjuudessa tässä maailmassa, synnin palkka on iankaikkinen kuolema (kadotus).

Raamattu sanoo, että kun ihminen tekee parannuksen, katuu ja tunnustaa syntisyytensä Jumalalle uskoen Herraan Jeesukseen, niin ihminen pelastuu iankaikkisen kadotuksen tieltä, iankaikkiseen elämään saaden syntinsä anteeksi sekä yhteyden Jumalaan, Herran Jeesuksen sovitusveren ansion tähden ja ristinkuoleman kautta. Pelastuminen on Jumalan armoa, sillä ihminen ei voi pelastaa itseään, ei minkään rituaalin tai uskonnollisen seremonian kautta, koska ihminen saa lahjaksi pelastumisen Jeesuksen Kristuksen sovitusveren tähden. Pelastus on lahja, ei ihmisen “hyvien” tekojen palkinto. 

Pelastus on suurta Jumalan rakkautta ja armoa syntistä ihmistä kohtaan. Raamattu on suurenmoinen rakkauskertomus, sillä Raamattu kertoo kuinka Jumala rakastaa luomaansa ihmistä. Jumala rakkaudessaan ei vaadi sinulta täydellisyyttä, koska Jeesus oli ja on sinun puolestasi täydellinen. Jumala rakkaudessaan ei vaadi sinulta sinulta täydellisiä suorituksia, koska Jeesus Kristus täytti Jumalan lain sinun puolestasi. Jumala rakkaudessaan ei halua rangaista sinua, koska Jeesus Kristus kantoi sinulle kuuluvan rangaistuksen ristinpuulla, sovittamalla verensä kautta syntimme ja pahat tekomme. Jumala rakkaudessaan ei halua sinun kärsivän, koska Jeesus Kristus kärsi sinun puolestasi Golgatan keskimmäisellä ristillä. Jumala ei halua sinun kuolevan iankaikkisesti, koska Jeesus kuoli sinun syntiesi tähden.

Jos sinä tunnustat syntisi Jumalalle ja uskot Jeesukseen Kristukseen, niin saat syntisi anteeksi sekä iankaikkisen elämän. Ihmisen elämän suurin asia on saada syntinsä anteeksi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen sekä yhteys elävään Jumalaan. Jumalan armosta pelastettu ihminen saa olla iankaikkisesti Jumalan täydellisen rakkauden kohteena iankaikkisessa Jumalan valtakunnassa.

Tässä lyhyt rukous joka liittää sinut Jumalan perheeseen ja saat syntyä uudesti ylhäältä; Jeesus Kristus tunnustan että olen rikkonut sinua vastaan koko elämäni ajan  ja elänyt erossa sinusta, anna anteeksi kaikki syntini ja puhdista pyhällä verelläsi minut kaikesta synnistä.  Jeesus tahdon tulla sinun omaksi ja syntyä Jumalan perheeseen ja seurata sinua. Kiitos Jeesus armosta mitä nyt saan kokea ja auta minua joka päivä elämään yhteydessäsi. Kiitos Jeesus. Amen. 

Kun ihminen on tullut uskoon, on tärkeää että löytää yhteyden muihin uskoviin. Ilman yhteyttä uskonelämä kuihtuu ja “maailma” vie mennessään.  Seurakuntayhteys on todella tärkeä asia ja siellä uskova saa kasvaa ja oppia lisää Jeesuksesta. Kun vilpittömästi kulkee rukoillen niin Herra Jeesus johtaa terveeseen ja rakentavaan seurakuntayhteyteen ja siellä saa myös palvella eri tehtävissä. Pääkaupunkiseudulla on paljon valinnanvaraa ja on hyvä kysellä esim. pääsyä johonkin pienpiiriin/rukouspiiriin jossa voi saada myös henkilökohtaista ohjausta.